Náplň práce
1
Komunikace se stávajícími i potenciálními klienty
2
Analýza klientských potřeb a navrhování pojišťovacích řešení na míru
3
Poskytování poradenských služeb a informování o vybraných pojistných produktech a službách
4
Sestavování konkrétních nabídek a jeho prezentace
5
Vysvětlování výhod a nevýhod konkrétních nabídek
6
Uzavírání smluv se soukromými i firemními klienty
7
Výpomoc klientům s korespondencí pojišťovnám
8
Aktualizace databáze klientů
Výhody
- Možnost zdokonalovat obchodní talent, komunikační dovednosti a jazykovou vybavenost.
- Přenositelnost obchodních dovedností i do osobního života.
- Výši finančního příjmu lze přímo ovlivnit podle úspěšnosti obchodů.
Nevýhody
- Časté cestování na obchodní jednání.
- Případná složitá komunikace s klienty.
- Permanentní vzdělávání v oblasti pojistných produktů.
- Z historického hlediska nebyla tato profese příliš pozitivně vnímaná.
Dovednosti a znalosti
1
Dobré komunikační schopnosti Je potřeba klientům pochopitelně představit a vysvětlit produkty
2
Samostatnost a proaktivita Poradce přichází s řešeními pro klienta
3
Pokročilá znalost informačních technologií
4
Flexibilita a prozákaznický přístup
5
Zodpovědnost
6
Argumentační a vyjednávací schopnosti
7
Znalost daného odvětví a schopnost argumentace
Jak se stát pojišťovacím poradcem?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?