Náplň práce
1
Vyhledávání potenciálních zákazníků v rámci přiděleného regionu
2
Oslovování potenciálních zákazníků prostřednictvím navolávání
Navolávání je známé také jako tzv. cold calling
3
Prezentace zboží a služeb potencionálním zákazníkům
4
Monitorování trhu, aktuálních trendů a konkurenčních aktivit
5
Plnění prodejních cílů v rámci časového plánu
6
Analyzování nákladů a výnosů
7
Uzavírání prodejních smluv
8
Navazování a udržování pozitivních obchodních vztahů
Výhody
- Možnost ovlivnit výši svého příjmu provizemi.
- Denní kontakt s lidmi a možnost vybudovat si síť přátel a dobrých kontaktů.
- Zaměstnanecké slevy na zboží.
- Široké uplatnění napříč odvětvími.
Nevýhody
- Občasné jednání s hrubými a neuctivými zákazníky.
- Potřeba účastnit se konferencí a veletrhů.
- Riziko špatné pověsti a reputace.
Dovednosti a znalosti
1
Výborná znalost nabízených produktů
2
Komunikační dovednosti Je potřeba zákazníkům popsat jednotlivé funkce výrobku, odpovědět na jejich případné dotazy a sdělit jim, proč by pro ně byl výrobek vhodný
3
Matematické dovednosti Například pro vypočet procent z prodeje
4
Vyjednávací schopnosti Prodejní proces může zahrnovat řadu nabídek, než dojde ke konečné dohodě
5
Vytrvalost Ne každý prodej se uskuteční, proto je důležité mít pozitivní přístup
6
Znalost práce na počítači
Jak se stát obchodním zástupcem?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?