Náplň práce
1
Tvorba příspěvků pro sociální sítě
Brand ambassador tvoří příspěvky jak pro své sociální sítě, tak pro sociální sítě společnosti, se kterou spolupracuje
2
Zveřejňování příspěvků a recenzí na své sociální sítě
3
Spolupráce při tvorbě marketingových kampaní
4
Zodpovídání dotazů od fanoušků týkajících se daných produktů
5
Komunikace s kupujícími ohledně zpětné vazby na produkty
6
Účast na propagačních akcí
7
Sledování a měření klíčových analytických údajů
Jedná se například o míru zapojení nebo míru konverze
Výhody
- Produkty, které prezentuješ na sociálních sítích, dostáváš zdarma.
- Sleva na produkty.
- Příležitost vyzkoušet si produkty před jejich uvedením na trh.
- Možnost spolupráce při vzniku nového produktu.
- Možnost mít výrobek pojmenovaný po sobě.
- Zvýšení popularity.
- Vstup na speciální akce.
Nevýhody
- Omezené pracovní příležitosti. Být ambasadorem jedné značky může omezit možnosti spolupráce s jinými značkami.
- Riskování ohrožení tvé pověsti. Brand ambassador doporučuje produkty, čímž v podstatě říká, že společnost a její produkty schvaluje, a to může mít negativní důsledky, pokud se značka zaplete do skandálu nebo se ukáže, že má neetické praktiky.
- Ovlivnění obsahu na tvých sociálních sítích. V zájmu ochrany své značky mohou společnosti požadovat kontrolu nad obsahem, který ambasador vytváří.
- Působení neautentickým dojmem. Brand ambasador propaguje produkty na svých sociálních sítích, což se některým sledujícím nemusí líbit.
Dovednosti a znalosti
1
Znalost marketingu
2
Kreativita a schopnost zaujmout
3
Znalost značky a jejích produktů
4
Výborné komunikační dovednosti Je potřeba být schopný pravidelně mluvit o značce a autenticky ji propagovat
5
Schopnost strategického plánování
6
Přátelská a společenská povaha
Jak se stát brand ambssadorem?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?