Do školy jsou přijímáni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, plynoucími ze snížené úrovně rozumových schopností, žáci s více vadami s ukončenou školní docházkou na základní škole praktické nebo základní škole speciální, žáci s ukončenou povinnou školní docházkou v nižším než devátém ročníku základní školy, žáci z devátého ročníku ( v odůvodněných případech – doloží SPC) chlapci i dívky pro posouzení způsobilosti ke vzdělání, pro stanovení požadavků na žáky. Cílem vzdělávacího programu…
Do školy jsou přijímáni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, plynoucími ze snížené úrovně rozumových schopností, žáci s více vadami s ukončenou školní docházkou na základní škole praktické nebo základní škole speciální, žáci s ukončenou povinnou školní docházkou v nižším než devátém ročníku základní školy, žáci z devátého ročníku ( v odůvodněných případech – doloží SPC) chlapci i dívky pro posouzení způsobilosti ke vzdělání, pro stanovení požadavků na žáky.
Cílem vzdělávacího programu je živý vztah k práci a umění, aktivní postoj k životu a lidem vůbec. Výchovně vzdělávací práce školy je zaměřena na harmonický rozvoj osobnosti žáka ve všech jeho složkách (rozum, cit, vůle), na poskytování vědomostí, dovedností a návyků potřebných pro uplatnění žáka v praktickém životě. Východiskem práce učitele je důkladné poznávání individuality žáka metodami zážitkové pedagogiky a podpůrnými systémy práce. Podstatným cílem je i pomoci žákovi utvářet si vlastní osobnost a nacházet si svou individuální cestu životem. Absolvent by měl získat základní vědomosti ze všeobecně vzdělávacích předmětů, měl by se srozumitelně vyjadřovat ústní i písemnou formou. V souvislosti s individuálními možnostmi žáka jsou rozvinuty také osobnostní kvality, pohybové, umělecké a rukodělné schopnosti a dovednosti.