Při vzdělávání je kladen důraz na : komunikaci – zvládnutí mateřského jazyka po stránce písemné, tzn. kultivovaně se vyjadřovat, být schopen diskutovat, interpretovat vlastní názory, vhodně a na náležité úrovni argumentovat, jazykovou vybavenost – zvládnutí alespoň dvou cizích jazyků na úrovni běžné komunikace i v oblasti písemné, práci v týmu – společné řešení úkolu, schopnost určovat svůj podíl i podíl ostatních členů týmu na řešení společného úkolu, volit vhodné metody a pracovní postupy,…
Při vzdělávání je kladen důraz na :
komunikaci – zvládnutí mateřského jazyka po stránce písemné, tzn. kultivovaně se vyjadřovat, být schopen diskutovat, interpretovat vlastní názory, vhodně a na náležité úrovni argumentovat,
jazykovou vybavenost – zvládnutí alespoň dvou cizích jazyků na úrovni běžné komunikace i v oblasti písemné,
práci v týmu – společné řešení úkolu, schopnost určovat svůj podíl i podíl ostatních členů týmu na řešení společného úkolu, volit vhodné metody a pracovní postupy,
rozvoj osobnosti – rozvíjení vlastností osobnosti, které jsou základem pozitivního, kulturního a zdravého vztahu k životu,
respektování individuality – po celou dobu vzdělávání na KGM se podílet na rozvoji osobnosti v souladu s psychickými možnostmi a na základě individuality,
řešení problému – schopnost řešit problémy, které přináší vzdělávání, život i budoucí profese,
informační technologie – znalost a široké využití počítačové techniky i s přípravou pro získání mezinárodního certifikátu.
„Přátelská a smysluplná škola aneb učíme se pro život“
Cílem gymnázia v této oblasti je kromě vysokých nároků vzdělávání vytvořit na gymnáziu přátelské klima, přirozené a tvůrčí školní prostředí, ve kterém má každý (učitel i student) své místo a ve kterém se počítá s každým. Cílem je pochopení, že jsme „na jedné lodi“ a jde nám o společnou věc. Pedagog vzdělává studenta, ale úspěšný může být pouze tehdy, když se student chce vzdělávat. Důležitým momentem je vědomí, že se neučíme pouze pro známku, pro uspokojení rodičů, pro … , ale pro sebe, pro svůj vlastní rozvoj a růst, tedy pro život. Všichni musí být pro svoji práci motivováni, učitelé i studenti. Při vzdělávání na KGM může každý z nás zažít úspěch.
„Jsme lidé různí, ale společně to dokážeme“
Cílem naší práce je poskytnutí profesionální a individuální péče všem studentům KGM. Tedy umožnit těm, kteří hledají svou cestu i těm, kteří mají různé vzdělávací potřeby, nalezení jejich cesty k poznání sama sebe a k rozvoji jejich osobnosti.
Nezbytné je rovněž vytvoření vzájemného pocitu důvěry, pochopení, tolerance a úcty, bez něhož se pedagogická práce nemůže obejít. Nejvyšší metou je dosažení spolupráce všech zúčastněných, a to jak ve vyučovacím procesu, tak i mimo něj.