Naše škola slouží dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, a to v oblasti poruch autistického spektra, tělesného, smyslového, a především mentálního postižení. Nabízíme vzdělávání dětem a žákům s lehkým mentálním handicapem, stejně tak jako se střední mentální retardací a těžkou nebo hlubokou mentální retardací. V naší škole máme jak školská zařízení a školy, tak zařízení poradenské, kterým je speciálně pedagogické centrum (SPC). SPC je orientováno na stejnou cílovou skupinu jako…
Naše škola slouží dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, a to v oblasti poruch autistického spektra, tělesného, smyslového, a především mentálního postižení. Nabízíme vzdělávání dětem a žákům s lehkým mentálním handicapem, stejně tak jako se střední mentální retardací a těžkou nebo hlubokou mentální retardací. V naší škole máme jak školská zařízení a školy, tak zařízení poradenské, kterým je speciálně pedagogické centrum (SPC). SPC je orientováno na stejnou cílovou skupinu jako škola, ale těžiště jeho práce spočívá především v návštěvách dětí a žáků v jiných školách, v rodinách či dalších institucích.
V SPC pracují dvě psycholožky a šest speciálních pedagožek. Vyjíždějí často do terénu a disponují nejen teoretickým know-how, ale i řadou pomůcek, knih a materiálů, které jsou vhodné pro děti s handicapem. Všechny pracovnice mají velké zkušenosti z práce ve třídách, protože samy pracovaly jako učitelky, takže dokáží pomoci konkrétně.
Škola a školská zařízení se skládají z mateřské školy, kam mohou chodit děti od tří let, ze základní školy podle §16 školského zákona, ze základní školy speciální, ze školní družiny a školní výdejny. Na střední škole máme Praktickou školu dvouletou a učební obor Zahradnická výroba, který se ale pro školní rok 2020/2021 neotevřel.
Všem dětem a žákům se snažíme nabídnout komplexní pomoc jak v oblasti vzdělávací, tak v oblasti rehabilitační, sociální i pracovní.
Třídy jsou přizpůsobeny potřebě dětí a žáků, počet žáků je zde menší. Paní učitelky a páni učitelé pracují speciálními metodami a formami práce. Je naprosto striktně využíván individuální přístup k dětem, z učebních metod a nástrojů pak vizualizace a především metody strukturovaného učení, které jsou součástí výuky u dětí předškolního a školního věku, ale používají se i na střední škole.
Ve škole vyučují velmi zkušení pedagogové, kteří jsou vzdělaní ve speciální pedagogice, mají s dětmi příkladnou trpělivost a pracují s každým individuálně a přiměřeně.
Snažíme se, aby ve škole vládl pohodový a týmový duch, a protože se to daří, má tato škola rysy rodinné školy, což vidíme na zájmu z řady rodičů a dětí, ale i z řad pedagogů, kteří stojí o to na naší škole pracovat. Po osobní domluvě s ředitelkou školy je každý vážný zájemce o problematiku našich dětí a žáků je ve škole vítán.