Náplň práce
1
Zaúčtovávání daňových dokladů
Jedná se například o faktury přijaté a vystavené, závazky a pohledávky, pokladní doklady apod.
2
Nastavování účetních systémů
3
Zpracování měsíčních, kvartálních a ročních uzávěrek
Jedná se o uzavření celého účetnictví za dané účetní období
4
Příprava a podání daňových přiznání
5
Správa bankovních účtů a příprava plateb
Účetní připravuje a zadává platební příkazy a realizuje platby na základě plné moci
6
Příprava podkladů pro audit
7
Zastupování klientů v případě daňové kontroly
8
Komunikace s finančními úřady
9
Poradenství v oblasti účetnictví
Výhody
- Široké uplatnění nadpříč všemi odvětvími. (Účetní může spravovat finance jednotlivci, startupu, velké společnosti či nadačnímu fondu.)
- Možnost založit vlastní účetní firmu.
- Znalosti a dovednosti v oblasti účetnictví lze využít pro osobní účely.
- Jistota zaměstnání a stabilní kariéra. (Přehled o svých financích je důležitý pro každého podnikatele či společnost, ale ne každý umí pracovat s čísly.)

Nevýhody
- Velká zodpovědnost za finance jedince či společnosti. (Účetní jsou odpovědné za údaje uvedené ve všech finančních výkazech a zprávách, které podepisují.)
- Nutnost neustále se vzdělávat. (Rychlý vývoj technologií, měnící se zákony a požadavky na certifikaci znamenají, že nejlepší účetní jsou ty, které neustále hledají nové způsoby, jak se zdokonalovat)
- Sedavé zaměstnání.

Věděli jste, že...
...FBI zaměstnává více než 2000 účetních?
Dovednosti a znalosti
1
Matematické dovednosti
2
Analytické myšlení Účetní musí být schopná identifikovat trendy či problémy při přezkoumávání financí klientů
3
Organizační schopnosti a systematičnost Sledování a analýza financí vyžaduje vysokou úroveň organizovanosti, aby účetní měla přehled o příjmech a výdajích, které se vyvíjejí
4
Výborná znalost práce na počítači Účetní tráví hodně času prací se softwarovými programy, jako je např. Microsoft Excel nebo Pohoda
5
Znalost daného odvětví
6
Komunikační dovednosti Pro komunikaci s klienty a úřady)
7
Schopnost řešit problémy Při objevení problému je potřeba doporučit vhodné řešení
8
Smysl pro detail Pro zajištění přesnosti finančních dokumentů
9
Základní znalost právních předpisů