Náplň práce
1
Aktivní vyhledávání potenciálních klientů a péče o klienty stávající
2
Vedení klientské databáze
3
Analýza finančních služeb a klientských záměrů
4
Schůzky s klienty.
Finanční poradce se schází s klienty, konzultuje s nimi jejich aktuální situaci a poskytuje jim profesionální poradenský servis
5
Doporučení vhodných produktů
6
Příprava osobních finančních plánů na základě potřeb klientů, uzavírání smluv o poskytování finančních služeb
7
Spolupráce s analytickým oddělením, bankami, pojišťovnami a dalšími souvisejícími institucemi
8
Informování klientů o speciálních finančních službách a pojistných produktech
Výhody
- Možnost spolupráce se zajímavými lidmi z různorodých oborů.
- Zdokonalování obchodního talentu, komunikačních dovedností a jazykové vybavenosti.
- Přenositelnost obchodních dovedností i do osobního života.
- Výši finančního příjmu lze přímo ovlivnit na základě úspěšnosti obchodů.
Nevýhody
- Časté cestování na obchodní jednání.
- Případná složitá komunikace s klienty.
- Permanentní vzdělávání v oblasti pojistných produktů.
- Z historického hlediska nebyla tato profese příliš pozitivně vnímaná.
Dovednosti a znalosti
1
Dobré komunikační schopnosti Je potřeba klientům pochopitelně představit a vysvětlit konkrétní produkty
2
Samostatnost a proaktivita Poradce přichází s řešeními pro klienta
3
Pokročilá znalost informačních technologií
4
Flexibilita a prozákaznický přístup
5
Zodpovědnost
6
Argumentační a vyjednávací schopnosti
7
Znalost daného odvětví