Realitní makléř

Základní přehled:

  • Doporučené vzdělání
    Střední s maturitou, obor: Ekonomika a podnikání + zkouška odborné způsobilosti realitních zprostředkovatelů
  • Délka studia
    4 roky
  • Plat
    30 000 - 69 000 Kč

Realitní makléř zprostředkovává prodeje, koupě nebo pronájmy nemovitostí. Jeho každodenní pracovní náplní je vyhledávání nemovitostí k prodeji či pronájmu, schůzky s klienty, prohlídky nemovitostí, telefonování a řešení záležitostí ohledně smluv a financování. Stará se rovněž o údržbu nabízených nemovitostí.

Náplň práce

1
Jednání s majiteli nemovitostí, zájemci o koupi a úřady
2
Vyhledávání, posuzování a naceňování nemovitostí
Realitní makléř nejprve provede odbornou prohlídku nemovitosti a poté stanoví prodejní cenu na základě porovnání s podobnými nemovitostmi tak, aby nebyla moc vysoká, ani moc nízká
3
Zajišťování nafocení nemovitostí
4
Příprava podkladů pro inzerci
Realitní makléř připravuje obecnou i technickou dokumentaci a půdorysy a zajišťuje průkaz energetické náročnosti
5
Propagace nemovitostí pomocí inzerátů a reklamy
Propagace na internetu a běžné reklamní prostředky, jako jsou plachty, vývěsky nebo letáky
6
Prohlídky nemovitostí
Realitní makléř předvádí nemovitosti potenciálním kupujícím
7
Příprava kupních a nájemních smluv
8
Zajištění notářské úschovy
Peníze jsou uložené u notáře do doby, dokud neproběhne přepsání nemovitosti na nového vlastníka
9
Podávání smluv na katastr nemovitostí
10
Předávání nemovitostí
Kromě toho může realitní makléř také pomoct s převody energií a poradit s daňovými povinnostmi, které souvisí s prodejem nemovitosti
11
Poskytování poradenství ohledně podmínek na trhu a hypotéky

Výhody

  • Možnost ovlivnit výši svého příjmu provizemi.
  • Příležitost pomoct lidem najít nové domovy a vysněné prostory pro podnikání.
  • Práce, která má budoucnost, protože vždy bude potřeba kupovat a prodávat nemovitosti.
  • Flexibilní pracovní doba.
  • Možnost navštívit nejrůznější nemovitosti.

Nevýhody

  • Nutnost přizpůsobit se časovým možnostem klientů. (Prohlídky domů často bývají o víkendu)
  • Potřeba být nonstop k zastižení. 
  • Výdělek realitního makléře závisí čistě na jeho schopnostech, píli a časových možnostech.
  • I jedno negativní hodnocení může zkazit reputaci.
  • Občas se stává, že klienti nedorazí na domluvenou prohlídku. 

Věděli jste, že...

...na konci ledna 2022 bylo na světě na prodej 406 000 nových domů?

Dovednosti a znalosti

1
Všobecný přehled o realitním trhu
2
Perfektní znalost místních nemovitostí
3
Výborné komunikační dovednosti Pro komunikaci s majiteli nemovitostí a zájemci o koupi
4
Dobré organizační schopnosti Pro organizaci schůzek a prohlídek
5
Znalost principů a fungování katastru nemovitostí
6
Schopnost vyjednávat Čím lépe umí realitní makléř vyjednávat, tím vyšší bude tvoje provize
7
Trpělivost Většina klientů prodává nemovitost maximálně jednou či párkrát za život, a proto potřebují, aby je někdo vedl a vše jim trpělivě vysvětloval
8
Schopnost řešit problémy
9
Obchodní a marketingové dovednosti
10
Znalost základů práva, ekonomiky a architektury

Jak se stát realitním makléřem?

1. krok: Střední škola

krok: Střední škola

Všechny střední školy

Kde studovat tento obor?

Jaké jsou další kariérní možnosti?

Správce budov
Produktový manažer
Obchodní zástupce
Aukcionář
Specialista marketingu
Realitní makléř
Realitní makléř
Správce budov
Produktový manažer
Obchodní zástupce
Aukcionář
Specialista marketingu

Naše webové stránky používají cookies, které nám pomáhají zjistit, jak jsou naše stránky používány. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko „OK, souhlasím“ udělujete tento souhlas.


Nastavení souborů cookies

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, aby webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

Nezbytné cookies
Analytické cookies
Marketingové cookies