Zpět

Pracovník zákaznického servisu

Základní přehled:

  • Doporučené vzdělání
    Střední s maturitou, obor: Ekonomika a podnikání
  • Délka studia
    4 roky
  • Plat
    23 000 - 41 000 Kč

Pracovník zákaznického servisu komunikuje se zákazníky jménem společnosti. Poskytuje informace o produktech a službách, odpovídá na dotazy zákazníků, přijímá objednávky a vyřizuje stížnosti zákazníků. Má přístup k odpovědím na nejčastěji kladené otázky a ke konkrétním pokynům pro řešení požadavků nebo stížností.

Náplň práce

1
Vyřizování příchozích hovorů a emailové korespondence
2
Poskytování podrobných informací o produktech a službách
3
Přijímání a zpracovávání dotazů zákazníků
4
Řešení problémů s objednávkami nebo vrácením peněz
5
Pomoc zákazníkům při řešení problémů s e-shopem
6
Provádění změn na zákaznických účtech
Například změnu adresy nebo zrušení objednávky
7
Řešení stížností na zakoupené produkty nebo služby
8
Komunikace s kurýry ohledně doručení zásilek

Výhody a nevýhody

  • Možnost pomáhat lidem. (Vyřešení zákazníkova problému přináší dobrý pocit.) 
  • Osvojení si nových dovedností. (Např. jak jednat s určitými typy lidí, řešení složitých problémů...)
  • Možnost pracovat z domova.

 

  • Nutnost jednat mile i přes zákazníkův hněv a frustraci.
  • Práce může být občas stresující. (Zodpovědnost za to, že zákazníci zůstanou spokojení.)
  • Sedavé zaměstnání.

Věděli jste, že...

...73 % zákazníků si společnost zamiluje díky perfektnímu zákaznickému servisu?

Dovednosti a znalosti

1
Výborné komunikační dovednosti
2
Dobré vyjadřovací schopnosti
3
Velmi dobrá znalost češtiny
4
Sebeovládání I když zákazník může být protivný a nepříjemný, je nutné zachovat klid a pozitivní přístup
5
Empatie Pro porozumění zákazníkova pohledu na věc
6
Příjemný hlas a milé vystupování Znalost práce na počítači
7
Znalost angličtiny Někdy zákaznický servis kontaktují i lidé, kteří neumí česky
8
Odolnost vůči stresu
9
Znalost společnosti Např. zásady společnosti, specifické produkty...

Jak se stát pracovníkem zákaznického servisu?

Pokud se chceš stát pracovníkem zákaznického servisu, je nejvhodnější vystudovat obor ekonomika a podnikání na střední odborné škole.

1. krok: Střední škola

Všechny střední školy

Kde studovat tento obor?

Jaké jsou další kariérní možnosti?

Analytik zákaznického servisu
Dispečer
Logistik
Helpdesk operátor
Rozhlasový moderátor
Specialista technické podpory
Pracovník zákaznického servisu
Pracovník zákaznického servisu
Analytik zákaznického servisu
Dispečer
Logistik
Helpdesk operátor
Rozhlasový moderátor
Specialista technické podpory

Naše webové stránky používají cookies, které nám pomáhají zjistit, jak jsou naše stránky používány. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko „OK, souhlasím“ udělujete tento souhlas.


Nastavení souborů cookies

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, aby webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

Nezbytné cookies
Analytické cookies
Marketingové cookies