Náplň práce
1
Plánování auditu
Auditor vypracovává plán a program auditu.
2
Ověřování účetních závěrek
Auditor zkoumá finanční záznamy společnosti, včetně účetních závěrek, výkazů zisku a ztráty a dalších finančních dokumentů.
3
Kontrola dodržování směrnic a právních předpisů
Auditor provádí kontrolu účetního systému, především kontrolu dodržování nařízení a norem platných uvnitř účetní jednotky a dodržování platné legislativy.
4
Zpracovávání výstupů auditu ve formě zpráv
5
Vydávání doporučení na základě zjištění z auditu
Auditor poskytuje zprávy o výsledcích auditu a navrhuje opatření ke zlepšení finančních procesů a účetních záznamů společnosti.
6
Kontrola odstranění zjištěných nedostatků
7
Provádění finančního due diligence
Jedná se o ocenění podniku.
Výhody
- Možnost pomoct firmám a organizacím udržet jejich účetní záznamy v souladu s platnými zákony a předpisy a ochránit je tak před finančními sankcemi a riziky.
- Možnost seznámit se s různými průmyslovými odvětvími a obory díky spolupráci s různými klienty.

Nevýhody
-
Velká zodpovědnost za správnost finančních dokumentů.
-
Práce auditora je často náročná a stresující, zejména během daňového období a v období finančních uzávěrek.
- Audit může trvat několik týdnů nebo dokonce měsíců a auditor musí pracovat dlouhé hodiny, aby splnil stanovené cíle.

Dovednosti a znalosti
1
Analytické schopnosti Je potřeba analyzovat velké množství finančních dat a identifikovat jakékoli odchylky nebo problémy
2
Znalost účetnictví Je potřeba znát vnitropodnikové účetnictví a vyznat se v účetních a mzdových dokladech
3
Znalost práce na počítači Po práci s počítačovými programy pro účetnictví a finanční analýzu
4
Organizační schopnosti Pro zorganizování své práce a dodržování stanovených termínů
5
Znalost právních předpisů
6
Pečlivost
7
Komunikační dovednosti Pro prezentaci závěrů své práce
Jak se stát auditorem?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?
2. krok: Vysoká škola
Kde studovat tento obor?