Náplň práce
1
Příprava, organizace a prodej poznávacích a rekreačních zájezdů
2
Zajištění informačních a poradenských služeb o cílové destinaci
3
Prodej fakultativních výletů a jejich organizace
4
Pomáhání při řešení krizových situací klientů
5
Vyúčtování poskytovaných služeb
6
Vyřizování reklamací
7
Komunikace s domovskou centrálou cestovní kanceláře
8
Jednání s pojišťovnami, dopravci a partnery v oblasti cestovního ruchu
Výhody
- Možnost podílet se na vytváření zajímavých zájezdů.
- Možnost v rámci práce cestovat a poznávat nabízené destinace.
- Znalost aktuálních cen a slev lze využít i pro osobní účely.
- Možnost založit svou vlastní CK.
Nevýhody
- Zájezd nemusí naplnit očekávání klienta a může tak dojít ke stresující situaci.
- Je nutné vysvětlovat klientům chyby partnerů, které není možné ovlivnit (hotely, letecké společnosti).
Dovednosti a znalosti
1
Dobrá znalost anglického jazyka Je nutné jednat se zahraničními partnery
2
Dobré komunikační schopnosti Nedílnou součástí práce je komunikace s lidmi
3
Samostatnost a vynikající organizační schopnosti
4
Znalost geografie Je potřeba vědět, kde jaké místo leží, a jaké turistické cíle je tam možné navštívit
5
Znalost politické a ekonomické situace dané země Díky dostatku informací je možné odpovídat na dotazy klientů
6
Znalost aktuálních trendů v cestování
Jak se stát pracovníkem cestovní kanceláře?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?