Tiskový mluvčí je zodpovědný za komunikaci konkrétní organizace s veřejností. Navazuje kontakty se zástupci médií, aby veřejnost cíleně informoval o vývoji v organizaci, firemních akcích, nových produktech a službách či konkrétních situacích. Dále odpovídá na dotazy veřejnosti a zajišťuje rozhovory. Pomáhá také navrhovat vnější prezentaci společnosti. Většinou spolupracuje s marketingovým oddělením nebo přímo s řídicími orgány ve firmě.
Náplň práce
1
Prezentování organizace v médiích
Tiskový mluvčí poskytuje rozhovory pro tisk, rádia a televize
2
Tvorba tiskových zpráv a kontrola jejich konečné podoby a následné rozeslání médiím
3
Příprava a vedení tiskové konference
4
Dohled nad konečnou podobou tiskových materiálů pro veřejnost
5
Budování dobrých vztahů s novináři a spolupráce s redakcemi
6
Příprava konkrétních výstupů pro tisk, rádia, televize a další masmédia
7
Kontrola mediálního obrazu společnosti a reagování na nesprávné údaje a fakta
8
Spolupráce na vydávání firemních časopisů, letáků a dalších tiskovin
9
Příprava mediální strategie k jednotlivým projektům, kampaním a programům
10
Správa firemních internetových stránek
Výhody a nevýhody
Možnost proniknout do dění v oblíbené společnosti.
Možnost stát se slavnou a uznávanou osobou.
Velice různorodá práce.
Neustále nové výzvy.
Možnost seznámení s celebritami na různých akcích.
Riziko spojení s negativně vnímanou událostí.
Nutnost být neustále k dispozici, kvůli spontánním událostem.
Psychicky náročná práce.
Dovednosti a znalosti
1
Reprezentativní a důstojné vystupování Tiskový mluvčí je tváří celé organizace / firmy
2
Výborné komunikační schopnosti
3
Perfektní znalost českého jazyka Pro ústní i písemnou komunikaci
4
Pohotovost Schopnost vhodně zareagovat na každý dotaz či námitku
5
Přehled o politickém, kulturním a společenském dění v ČR i ve světě
6
Extrovertní a sebevědomá osobnost Nutnost vystupovat před publikem
7
Výborná informovanost o aktuálním dění ve firmě
8
Znalost cizích jazyků
Jak se stát tiskovým mluvčím?
Pokud se chceš stát tiskovým mluvčím, je potřeba nejprve vystudovat gymnázium, případně jinou střední školu, a následně získat vysokoškolské magisterské vzdělání v oboru mediální studia.
Naše webové stránky používají cookies, které nám pomáhají zjistit, jak jsou naše stránky používány. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko „OK, souhlasím“ udělujete tento souhlas.
Nastavení souborů cookies
Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, aby webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.