Náplň práce
1
Prezentování organizace v médiích
Tiskový mluvčí poskytuje rozhovory pro tisk, rádia a televize
2
Tvorba tiskových zpráv a kontrola jejich konečné podoby a následné rozeslání médiím
3
Příprava a vedení tiskové konference
4
Dohled nad konečnou podobou tiskových materiálů pro veřejnost
5
Budování dobrých vztahů s novináři a spolupráce s redakcemi
6
Příprava konkrétních výstupů pro tisk, rádia, televize a další masmédia
7
Kontrola mediálního obrazu společnosti a reagování na nesprávné údaje a fakta
8
Spolupráce na vydávání firemních časopisů, letáků a dalších tiskovin
9
Příprava mediální strategie k jednotlivým projektům, kampaním a programům
10
Správa firemních internetových stránek
Výhody
- Možnost proniknout do dění v oblíbené společnosti.
- Možnost stát se slavnou a uznávanou osobou.
- Velice různorodá práce.
- Neustále nové výzvy.
- Možnost seznámení s celebritami na různých akcích.
Nevýhody
- Riziko spojení s negativně vnímanou událostí.
- Nutnost být neustále k dispozici, kvůli spontánním událostem.
- Psychicky náročná práce.
Dovednosti a znalosti
1
Reprezentativní a důstojné vystupování Tiskový mluvčí je tváří celé organizace / firmy
2
Výborné komunikační schopnosti
3
Perfektní znalost českého jazyka Pro ústní i písemnou komunikaci
4
Pohotovost Schopnost vhodně zareagovat na každý dotaz či námitku
5
Přehled o politickém, kulturním a společenském dění v ČR i ve světě
6
Extrovertní a sebevědomá osobnost Nutnost vystupovat před publikem
7
Výborná informovanost o aktuálním dění ve firmě
8
Znalost cizích jazyků
Jak se stát tiskovým mluvčím?
1. krok: Střední škola
Kde studovat tento obor?
2. krok: Vysoká škola